Kollarics, Tímea: Módszertani segédlet a közgazdasági szakmai tanárképzéshez : kereskedelem-marketing. (2015) [Jegyzet, tankönyv]
Szöveg
kollarits-timea-modszertani-s-a-kozg-szakm-tanarkep-keresk-marketing-nyme-sopron-2015.pdf Letöltés (3MB) |
Absztrakt, leírás
A tanárképzésben, valamint az oktatás-nevelés területén az egyik leggyakrabban hallható fogalom a módszer. A módszer szó a görög (ógörög) methodosz elnevezésből ered, és valamilyen cél felé vezető utat, eljárást jelent. A módszer a tanításban, oktatásban minden olyan eljárás, amelyet a tanár és a tanulók közösen, együttesen alkalmaznak, és amelyek különböző célok érdekében eltérő stratégiákba szerveződve kerülnek alkalmazásra. Az alapvető oktatási módszereket a szakmai tanárképzés során az oktatáselmélet tárgyalja, a szakmódszertan pedig sajátos közvetítő szerepet tölt be a szakmai ismeretek és a didaktikai törvényszerűségek között. A módszertant korábban pedagógiai szaktudományágnak tekintették, hiszen a pedagógiai ismeretek nélkülözhetetlenek hozzá, valamint egy adott szakma tantárgyainak megtanításában alkalmazza a didaktika törvényszerűségeit. A szakmódszertan ugyanakkor az egyes szakmák szakmai ismereteire épül, felhasználja a szakma tudományát, ezért ma már interdiszciplináris területnek tekinthető. A szakmódszertan fő feladata a szakmai pedagógusképzésben, hogy felkészítse a tanárjelölteket a gyakorló iskolai tanításra, valamint tanári mesterségük gyakorlására az általuk választott tudományterületen. A szakmai módszertanok feladata olyan sajátos eljárások kidolgozása, amelyeket az adott szakma ismeretanyagának oktatásakor eredményesen lehet alkalmazni. Beszélhetünk általános szakmai módszertanról, amely azokat a módszertani törvényszerűségeket tartalmazza, amelyek minden szakma tanításakor jelentkeznek. Az egyes szakmákra vonatkozó módszertan az adott szakmára jellemző speciális sajátosságokat építi be a módszertanába, az egyes szakmai tárgyak tanítási módszertana pedig egy-egy tantárgy módszertanát foglalja magában. A folyamatosan változó szakképzésben szükség van a módszertani megújulásra, a korszerű oktatási módszerek, stratégiák és eszközök változatos alkalmazására. Segédletünkben a kereskedelem-marketing szakirányos közgazdásztanár hallgatóknak gyűjtöttünk össze általános didaktikai-módszertani alapokat, amelyeket a jelenlegi szakképzési szabályozási háttér szakmákat érintő előírásaival, valamint a tanárképzés kimeneti követelményeivel ötvöztünk a naprakész tudás elősegítése céljából. A tananyag elsősorban azoknak a szakmai pedagógus-hallgatóknak szól, akik még nem dolgoztak oktatási intézményben, de a tapasztalt kollégáknak is hasznos lehet az aktuális szakképzési előírások és a módszertani repertoár felfrissítése céljából.
Oktatási anyag típusa: | Jegyzet, tankönyv |
---|---|
Dátum: | 2015 |
Kiadó: | Nyugat-magyarországi Egyetem Kiadó |
Kiadás helye: | Sopron |
ISBN: | 978-963-334-246-6 |
Kötet: | 2015 |
Oldalszám: | 37 |
Nyelv: | magyar |
Tananyag típusa: | jegyzet, tankönyv |
Kapcsolódó URL-ek: | https://bit.ly/3qPOHhk, https://bit.ly/3wTROse |
Projektek: | TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0012 |
Kar: | Benedek Elek Pedagógiai Kar |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok 05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány > 05.03.01. Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) > 05.03.01.01. Oktatás: rendszerek és intézmények, oktatás és tanulás > 05.03.01.01.05. Felsőoktatás |
Feltöltés dátuma: | 04 Apr 2022 08:23 |
Utolsó módosítás: | 20 Már 2023 14:01 |
URI: | http://tananyag.uni-sopron.hu/id/eprint/66 |
Tétel nézet |