Módszertani segédlet : az IKT a pedagógiában képzéshez

Katona, György: Módszertani segédlet : az IKT a pedagógiában képzéshez. (2015) [Tanítási erőforrások, tanulási objektumok]

[thumbnail of katona-gyorgy-modszertani-segedlet-az-ikt-a-pedagogiaban-kepzeshez-nyme-sopron-2015.pdf] Szöveg
katona-gyorgy-modszertani-segedlet-az-ikt-a-pedagogiaban-kepzeshez-nyme-sopron-2015.pdf

Letöltés (3MB)

Absztrakt, leírás

A Nyugat-magyarországi Egyetemen a pedagógus képzés teljes vertikuma megtalálható: a kisgyermeknevelő szaktól kezdve, az óvodapedagógus, tanító, gyógypedagógus képzésen keresztül egészen a közismereti és szakmai tanárképzésig. E képzési portfólió egységes szemléletű összefogására és koordinálására jött létre az egyetem Pedagógusképző Központja. Itt került egységesítésre többek között a tanári (közismereti és szakmai) szakokhoz tartozó pedagógiai-pszichológiai modul. E folyamat részeként az addig több tantárgyra bomló, tartalmilag, mennyiségileg és céljait tekintve is különböző, a digitális pedagógia témakörébe tartozó tárgyak egységesítése is megtörtént. Így jött létre az IKT a pedagógiában tantárgy, melynek célrendszere igen, de tartalmi, szerkezeti, módszertani elemei nem kerültek meghatározásra. Ilyen jellegű, a digitális pedagógia körébe tartozó tárgy az ország összes tanárképzéssel foglalkozó felsőoktatási intézményében megtalálható, melyek tartalmukban, módszertanukban, szerkezetükben nagyon sok hasonlóságot mutatnak, azonban mindenhol a helyi sajátosságokhoz, oktatási-nevelési szemlélethez, tantervi célokhoz igazodnak. Így magától éretetődő volt számunkra, hogy a Nyugat-magyarországi Egyetemen az elmúlt években formálódó nyugat-magyar pedagógia modellhez igazodó tantárgyfejlesztési sorozat részeként az IKT a pedagógiában tantárgyfejlesztésére is sort kerítsünk. nyugat-magyar modell lényege a pedagógiai gyakorlatra fókuszáló kutatások eredményeinek közvetlen hasznosítása a képzési tartalmakban, erősítve ezzel a pedagógusképzés gyakorlatorientált jellegét. Ennek megfelelően az IKT a pedagógiában tantárgy fejlesztését is háttérkutatások előzték meg, mely hazai és nemzetközi jógyakorlatok összegyűjtésére koncentrált. A tárgy tartamának és módszertanának meghatározásakor is a pedagógiai gyakorlatban közvetlenül alkalmazható kompetenciák erősítésére törekedtünk. Az IKT a pedagógiában képzés tananyagfejlesztésének szerves része a képzés módszertanának és az IKT pedagógiai alkalmazásához kapcsolódó módszertani lehetőségek rövid összegzése. Ebben a módszertani segédletben erre vállalkozunk.

Oktatási anyag típusa: Tanítási erőforrások, tanulási objektumok
Dátum: 2015
Oldalszám: 51
Nyelv: magyar
Tananyag típusa: tájékoztató anyag, tematika, jegyzet, tankönyv
Projektek: TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0012
Kar: Benedek Elek Pedagógiai Kar
Kulcsszavak: információtechnika, E-learning, információtechnológia, tantárgypedagógia, szakmódszertan, számítástechnika
Szakterület: 05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány > 05.03.01. Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) > 05.03.01.01. Oktatás: rendszerek és intézmények, oktatás és tanulás
Feltöltés dátuma: 01 Apr 2022 10:40
Utolsó módosítás: 01 Apr 2022 11:11
URI: http://tananyag.uni-sopron.hu/id/eprint/65
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet