Skip navigation

7. Szakoktatás a Horthy-korszakban (1919-1945)

Horthy Miklós kormányzó nevével fémjelzett történeti időszakot oktatáspolitikai tekintetben két szakaszra lehet osztani. Az 1920-as években a Klebelsberg Kunó volt a meghatározó oktatáspolitikus. Az évtized során nagy erőfeszítésekkel fejlesztették a népoktatást, a középiskolákat és a tudományegyetemeket is, de a szakoktatás fejlesztése elmaradt. Az 1930-as évek oktatáspolitikájának meghatározó személyisége Hóman Bálint történész volt. Az évtized során jelentős reformokat hajtottak végre mind a középfokú, mind pedig a felsőfokú szakoktatásban.

 

7.1. Alapfokú szakoktatás
7.2. Szakképzés középfokon
7.3. A középfokú szakoktatás reformja (1938-1944)
7.4. Felsőfokú műszaki, mezőgazdasági és kereskedelmi szakképzés
7.5. A műszaki, gazdasági és agrárfelsőoktatás összevonása 1934-ben
7.6. Szakmai tanárképzés a két világháború között

Patyi Gábor: A hazai szakképzés történetének vázlata (18-20. század). Soproni Egyetem, Benedek Elek Pedagógiai Kar, Sopron, 2021
A szerkesztés lezárása és a kötetben előforduló webes hivatkozások legutolsó ellenőrzési időpontja: 2021. december 12.

CC BY-NC-ND 4.0, Nevezd meg! – Ne add el! – Ne változtasd!