Skip navigation

3.1. Gyakorló feladatok

Reflexió

1. feladat

Nevezze meg a „szabadgyakorlati alapformájú gyakorlatok” szinonimáját!

Reflexió

2. feladat

Jellemezze az óvodai testnevelés gimnasztikai mozgásanyagát! Sorolja fel a gyakorlatcsoport legalább négy fontos tulajdonságát!

Feleletválasztós teszt (több jó válasz is adható)

Kérdés

3. feladatcsoport

Válassza ki a felsoroltakból az egyszerű gyakorlatokat [4. modul, 5. modul nyújtó erősítő gyakorlatok]!

Answers

karfordítás,

törzshajlítás oldalt karlendítéssel magastartásba,

lábkörzés,

vízszintes-, függőleges kaszálás,

mellső fekvőtámasz.

Visszajelzés

Feleletválasztós teszt (több jó válasz is adható)

Kérdés

3. a. feladatcsoport

Válassza ki a felsoroltakból az összetett gyakorlatokat [4. modul, 5. modul nyújtó, erősítő gyakorlatok]!

Answers

ülésben lábemelés

törzskörzés

hátsó fekvőtámasz

törzsfordításban hajlítás hátra

törzsdöntés előre karlendítéssel oldalsó középtartásba

Visszajelzés

Reflexió

4. feladatcsoport

Mi jellemzi a nyújtó hatású gimnasztikai gyakorlatokat? Írjon le legalább három jellemzőt!

Reflexió

5. feladatcsoport

Mi jellemzi az erősítő hatású gimnasztikai gyakorlatokat? Írjon le legalább három jellemzőt!

Reflexió

5. a. feladatcsoport

Írja le, hogyan növelhetjük az erősítő gyakorlatok hatását!

Reflexió

6. feladatcsoport

Mi az ernyesztő gyakorlatok szerepe?

Reflexió

6. a. feladatcsoport

Milyen ernyesztő gyakorlatokat használunk az óvodai testnevelésben?

Ambrus Attila József (szerk.): Bucsy Gellértné – Katona György – Szilva Zsuzsanna: Az óvodai testnevelés gimnasztikai alapismeretei.
Soproni Egyetem, Benedek Elek Pedagógiai Kar, Sopron, 2022

A szerkesztés lezárása és a kötetben előforduló webes hivatkozások legutolsó ellenőrzési időpontja: 2022. február 28.

CC BY-NC-ND 4.0, Nevezd meg! – Ne add el! – Ne változtasd! | ISBN 978-963-334-426-2 | DOI 10.35511/978-963-334-426-2