Reflexió
Állítson össze az alábbi 2-4-8 ütemű gimnasztikai gyakorlatokból gimnasztikai gyakorlatsort a gyakorlatszerkesztés szempontjai alapján és rajzírással rajzolja le azt!
Kiindulóhelyzet: terpeszállás, kar mélytartásban.
1-3. ütem: törzsdöntés háromszor előre, karlendítéssel oldalsó középtartásba;
4. ütem: kiindulóhelyzet;
5-8. ütem: törzshajlítás háromszor hátra, karlendítéssel csípőretartásba;
8. ütem: kiindulóhelyzet.
Kiindulóhelyzet: térdelőtámasz.
1-2. ütem: karhajlítás;
3-4. ütem: kiindulóhelyzet.
Kiindulóhelyzet: terpeszállás, kar magastartásban.
1. ütem: karközés balra,
2-3. ütem: törzshajlítás kétszer balra;
4. ütem: kiindulóhelyzet;
5-8. ütem: 1-4. ütem ellenkezőleg.
Kiindulóhelyzet: hanyattfekvés, kar magastartásban.
1-2. ütem: emelkedés zsugorülésbe térdkulcsolással;
3-4. ütem: ereszkedés kiindulóhelyzetbe.
Kiindulóhelyzet: terpeszállás, mellheztartás.
1-2. ütem: felkarhúzás kétszer;
3-4. ütem: oldalsó középtartásban karhúzás kétszer.
Kiindulóhelyzet: térdelőtámasz.
1. ütem: bal láb lendítés hátra;
2. ütem: kiindulóhelyzet;
3-4. ütem: 1-2. ütem ellenkezőleg.
Kiindulóhelyzet: alapállás.
1. ütem: bal láb lendítés előre, karlendítéssel oldalsó középtartásba;
2. ütem: kiindulóhelyzet;
3-4. ütem: 1-2. ütem ellenkezőleg.
Kiindulóhelyzet: nyújtottülés, támasz hátul.
1. ütem: emelkedés hátsó fekvőtámaszba;
2. ütem: ereszkedés kiindulóhelyzetbe.
Kiindulóhelyzet: törökülés.
Karrázás.
Kiindulóhelyzet: alapállás.
1-3. ütem: szökdelés háromszor;
4. ütem: ugrás terpeszállásba, tapssal a fej fölött.
Kiindulóhelyzet: terpeszülés, támasz hátul.
1-3. ütem: törzshajlítás háromszor előre talajérintéssel;
4. ütem: kiindulóhelyzet.
Kiindulóhelyzet: hanyattfekvés, kar mélytartásban.
1-3. ütem: bal lábhúzás háromszor;
4. ütem: kiindulóhelyzet;
5-8. ütem:1-4. ütem ellenkezőleg.
Kiindulóhelyzet: terpeszállás, kar magastartásban.
1. ütem: törzshajlítás előre, térdérintéssel;
2. ütem: törzshajlítás előre, bokaérintéssel;
3. ütem: törzshajlítás előre, talajérintéssel;
4. ütem: kiindulóhelyzet.
A következő feladatokhoz nem mellékeljük a helyes megoldásokat! Ezzel kívánjuk a hallgatókat ösztönözni megszerzett ismereteik alkotó alkalmazására!