Reflexió
1. feladatcsoport
Hozzon létre a gimnasztikai gyakorlatból kettő, illetve négyütemű variációkat!
1. feladatcsoport
Hozzon létre a gimnasztikai gyakorlatból kettő, illetve négyütemű variációkat!
2. feladatcsoport
Rajzírással rajzolja le a felsorolt kiindulóhelyzeteket!
Alapállás, terpeszállás, harántterpeszállás, térdelés, guggolóállás, törökülés, nyújtottülés támasz hátul, terpeszülés, hasonfekvés hajlított támasz, hanyattfekvés magastartás, guggolótámasz, térdelőtámasz, mellső fekvőtámasz, hátsó fekvőtámasz.
Szerkesszen gyakorlatot a kiindulóhelyzet változtatásával és rajzírással írja le azt!
Kiidulóhelyzet: terpeszállás, kar mélytartában:
1-2. ütem: törzsdöntés előre karemeléssel oldalsó középtartásba;
3- 4. ütem: törzsemelés karleengedéssel kiindulóhelyzetbe.
Nehezítse a gyakorlatot a kiindulóhelyzet változtatásával és rajzírással rajzolja le azt!
Kiindulóhelyzet: Nyújtott ülés, kéztámasz hátul:
1-2. ütem: lábemelés;
3-4. ütem: lábleengedés kiindulóhelyzetbe.
Eddigi ismeretei alapján oldja meg önállóan a feladatot!
Sorolja fel és rajzolja le a hajlított kartartásokat!
4. feladatcsoport
A felsorolt alapformákból szerkesszen 4-8 ütemű összetett törzsgyakorlatokat és rajzírással írja le azokat:
Előző ismeretei alapján oldja meg önállóan a feladatokat!
A felsorolt alapformákból szerkesszen 4-8 ütemű kar-törzsgyakorlatok és rajzírással írja le azokat:
A felsorolt alapformákból szerkesszen 4-8 ütemű kar-lábgyakorlatokat és rajzírással írja le azokat:
A felsorolt alapformákból szerkesszen 4-8 ütemű láb-törzsgyakorlatokat és rajzírással írja le azokat:
A felsorolt alapformákból szerkesszen 4-8 ütemű kar-törzs-lábgyakorlatokat és rajzírással írja le azokat:
Ambrus Attila József (szerk.): Bucsy Gellértné – Katona György – Szilva Zsuzsanna: Az óvodai testnevelés gimnasztikai alapismeretei.
Soproni Egyetem, Benedek Elek Pedagógiai Kar, Sopron, 2022
A szerkesztés lezárása és a kötetben előforduló webes hivatkozások legutolsó ellenőrzési időpontja: 2022. február 28.
CC BY-NC-ND 4.0, Nevezd meg! – Ne add el! – Ne változtasd! | ISBN 978-963-334-426-2 | DOI 10.35511/978-963-334-426-2