A „Gimnasztika multimédia tananyag az óvodában” e-learning programcsomag (Bucsyné, 2007), a 2008/2009-es tanév első félévében került kísérleti jelleggel bevezetésre a Soproni Egyetem (korábban Nyugat-magyarországi Egyetem) Benedek Elek Pedagógiai Karán. A „Testnevelés és módszertana: gimnasztika” elnevezésű kötelező kurzushoz kapcsolódó elektronikus tankönyv a 2009/2010-es tanévtől vált minden óvodapedagógus nappali-, és levelező tagozatos hallgató számára elérhetővé. A 2011/2012-es tanévtől a tananyagot a „Csecsemő-és kisgyermeknevelő” alapszakos diákjainknak is megnyitottuk.
A tananyag team munkában készült, a digitalizálást és a rajzok készítését Dr. Katona György végezte. A tankönyv létrejöttét nyertes HEFOP pályázat segítette, továbbá az a tény, hogy mindkét szerzőnek korábbi tapasztalatai voltak a digitális tananyagfejlesztéssel kapcsolatban (Bucsyné – Katona, 2006). A mozgásanyag elektronikus feldolgozását több tényező indokolta. A gimnasztika jelentősége kiemelkedő az intézményes testnevelésben, a preventív és a rekreációs testedzésben. A fizikailag aktív életvitel nem képzelhető el a mozgásanyag szakszerű alkalmazása nélkül. Többéves oktatói tapasztalatunk szerint a tananyag elsajátítása gondot okoz a hallgatóknak, az alacsony kontaktóraszám – különösen a levelező tagozatos képzésben – nem hagy elegendő időt a gyakorlásra, az ismeretek készségszintű elsajátítására. A tananyag jól digitalizálható, mely által lehetőség nyílt a gimnasztikai alapformák teljes körének szaknyelvvel, rajzírással, és videoanyaggal történő bemutatására, továbbá az ismeretek indirekt és direkt ellenőrzésére.
Kutatásaink beigazolták, hogy az elektronikus tananyagfejlesztés sikeres volt. A multimédiás eszközökkel sikerült a növekvő hallgatói létszámok és az alacsony kontaktóraszámok ellenére a színvonalas oktatás feltételeit megteremteni. Az egyre növekvő hallgatói aktivitás és támogatottság is ezt igazolta (Bucsyné, 2020).
Az évek során aktuálissá vált a tananyag nyílt felületen elérhető verziójának az elkészítése. Ezzel együtt frissítésre került a szakirodalom és az egyes fejezetek tartalmi kibővítése is megvalósult. Így született meg „Az óvodai testnevelés gimnasztikai alapismeretei” c. tankönyv Szilva Zsuzsanna és Ambrus Attila szerzők bevonásával.