Skip navigation

6.5. Gyakorló feladatok

Reflexió

1. feladatcsoport

Milyen anatómiai pontok alkotják a szélességi tengelyt?

Reflexió

Hogyan határozzuk meg a hosszúsági tengelyt?

Reflexió

Hogyan határozzuk meg a mélységi tengelyt?

Reflexió

2. feladatcsoport

Melyik két testfélre osztja a harántsík a testet?

Reflexió

Melyik két testfélre osztja az oldalsík a testet?

Reflexió

Melyik két tengely határozza meg a mélységi síkot?

Reflexió

3. feladatcsoport

Az óvodás a pad hosszú oldalával áll szemben. Milyen helyzetet vesz fel a tornaszerhez viszonyítva?

Reflexió

Az óvodás bal oldalával fordul a pad főtengelye felé. Milyen helyzetet vesz fel a padhoz viszonyítva?

Reflexió

Az óvodás háttal áll a bordásfalnál. Milyen helyzetet vesz fel a tornaszerhez viszonyítva?

Reflexió

4. feladat

Méretarányosan rajzolja le négyzetrácsos papírra a testet elöl-, oldal és hátulnézetben!

Reflexió

6.2. modul – 1. feladat

Méretarányosan rajzolja le négyzetrácsos papírra az állásokat!

Reflexió

6.2. modul –  2. feladat

Méretarányosan rajzolja le négyzetrácsos papírra a kéz- és lábtámaszokat!

Reflexió

6.2. modul – 3. feladat (tartásos gyakorlatelemek)

Méretarányosan rajzolja le négyzetrácsos papírra a következő statikus helyzeteke:

  • hanyattfekvés, kar magastartásban,
  • harántterpeszállás, kar mélytartásban (elölnézetben),
  • terpeszállás, kar mélytartásban (oldalnézetben),
  • sarokülés, kar csípőn,
  • nyújtottülés, kar csípőn (elölnézetben).

Reflexió

6.3. modul

A mozgásos gyakorlatelemeket méretarányosan rajzolja le négyzetrácsos papírra:

  • Terpeszülés, támasz hátul. Lábemelés.
  • Térdelés, kar csípőn. Nyakhajlítás hátra.
  • Terpeszállás, kar oldalsó középtarásban. Törzsdöntés előre

Reflexió

6.4. modul

A következő feladatokhoz nem mellékeljük a helyes megoldásokat! Ezzel kívánjuk a hallgatókat ösztönözni megszerzett ismereteik alkotó alkalmazására!

1. feladatcsoport

Szaknyelvvel és rajzírással (ütemszámmal is) írja le a videón látott nyújtó hatású nyakgyakorlatokat!

Reflexió

Szaknyelvvel és rajzírással (ütemszámmal is) írja le a videón látott nyújtó hatású kargyakorlatokat!

Reflexió

Szaknyelvvel és rajzírással (ütemszámmal is) írja le a videón látott nyújtó hatású hasgyakorlatokat!

Reflexió

Szaknyelvvel és rajzírással (ütemszámmal is) írja le a videón látott nyújtó hatású hátgyakorlatokat!

Reflexió

Szaknyelvvel és rajzírással (ütemszámmal is) írja le a videón látott nyújtó hatású oldalgyakorlatokat!

Reflexió

Szaknyelvvel és rajzírással (ütemszámmal is) írja le a videón látott nyújtó hatású lábgyakorlatokat!

Reflexió

2. feladatcsoport

Szaknyelvvel és rajzírással (ütemszámmal is) írja le a videón látott erősítő hatású kargyakorlatokat!

Reflexió

Szaknyelvvel és rajzírással (ütemszámmal is) írja le a videón látott erősítő hatású hasgyakorlatokat!

Reflexió

Szaknyelvvel és rajzírással (ütemszámmal is) írja le a videón látott erősítő hatású hátgyakorlatokat!

Reflexió

Szaknyelvvel és rajzírással (ütemszámmal is) írja le a videón látott erősítő hatású oldalgyakorlatokat!

Reflexió

Szaknyelvvel és rajzírással (ütemszámmal is) írja le a videón látott erősítő hatású lábgyakorlatokat!

Ambrus Attila József (szerk.): Bucsy Gellértné – Katona György – Szilva Zsuzsanna: Az óvodai testnevelés gimnasztikai alapismeretei.
Soproni Egyetem, Benedek Elek Pedagógiai Kar, Sopron, 2022

A szerkesztés lezárása és a kötetben előforduló webes hivatkozások legutolsó ellenőrzési időpontja: 2022. február 28.

CC BY-NC-ND 4.0, Nevezd meg! – Ne add el! – Ne változtasd! | ISBN 978-963-334-426-2 | DOI 10.35511/978-963-334-426-2